A JBL-ről
Az egész 1960-ban kezdődött egy kis állatkereskedéssel Ludwigshafenben, amelyet Joachim Böhme, drezdai képzett gyógyszerész, bogárspecialista és akvarista nyitott, és így hobbiját karrierré változtatta. Amikor a díszhalak betegségei problémává váltak, kifejlesztett egy gyógymódot a "fehér foltos betegség" ellen, amelyet akvarista körökben "ichthyo"-nak hívnak, Punktol néven. Ahhoz, hogy ezt a gyógyszert forgalomba tudja hozni, szüksége volt egy márkanévre, amelyet a JB kezdőbetűiből és az akkori ludwigshafeni helyszínből állt össze. A JBL márka bevezetése után a JBL gyorsan az egyik legnagyobb teljes körű akvarisztikai, terrarisztikai és kerti tavak beszállítójává nőtte ki magát Németországban, amelynek központja 1984 óta Neuhofen/Pfalzban található. A 2,5 hektáros cégterületen 180 alkalmazott dolgozik. Ma a JBL cég világszerte 60 országot lát el több mint 1000 termékkel és több mint 300 alkatrészrel. Böhme Roland, a cégalapító fia vezetésével ma is kiemelt hangsúlyt kap a kutatás.
Célunk, hogy az akváriumban, terráriumban és kerti tóban az állatok olyan jól éljenek, hogy szaporíthassuk őket, így a vadonból kiszedett állatok mennyisége még tovább csökkenthető. Ehhez azonban alap- és biotóp-kutatásra van szükség.
Roland Boehme, a JBL ügyvezető igazgatója
Az ?előny a kutatás révén? mottóhoz híven a termékek fejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy az állatok életmódjával és élőhelyével kapcsolatos információkat vegyék alapul. Jó hírű, nagyon magas színvonalú gyártóként a JBL nem kíván az internetről származó kétes információkra vagy a szakirodalom elavult adataira hagyatkozni. Emiatt a JBL saját kutatóközpontot működtet tapasztalt tudósokkal, és minden évben kutató expedíciókat szervez az akvárium és a terrárium lakóinak otthoni területére, hogy első kézből szerezzen információkat.Ezenkívül a JBL együttműködik Európa vezető tudományos intézményeivel a legpontosabb eredmények elérése érdekében.A haltenyésztőkkel, bemutató akváriumokkal, állatkertekkel és halimportőrökkel való további együttműködés révén folyamatos az információcsere. Ezen a szükséges alapon az elméleti és gyakorlati ismeretek összevonhatók és beépíthetők a legújabb termékfejlesztésekbe.
FILOZÓFIÁNK
A JBL filozófiája három alapgondolaton alapul: - Legjobb minőség
- kutatási eredményeket tartalmaznak
- Természetes és környezetbarát
"Mindig napközben intézd a dolgod, hogy éjszaka nyugodtan aludj"Joachim Böhme, a JBL cég alapítója
A cégalapítónak és a jelenlegi ügyvezető igazgató, Böhme Roland édesapjának ezt a mondatát a menedzsment ma is aktívan éli. A JBL a termékminőséget képviseli, és mindenkinek garantálja, hogy azt teszi, amit ígér. Elégedetlenség esetén cserét biztosítanak, és az elégedetlenséget megvizsgálják annak megállapítására, hogy van-e szükség javításra.
"Célunk, hogy a világ legjobb haltakarmányát állítsuk elő"mondja Böhme Roland a 2016-os új haltakarmánygyártó épületről.
Az éves kutatóexpedíciók kiegészítik a laboratóriumban megszerzett tudást. Az esőerdőben, a korallzátonyokon vagy a sivatagban végzett gyakorlati tesztek újra és újra biztosítják, hogy a JBL új termékeket fejleszt ki, vagy javítja a meglévőket. A kutatási eredményeket szakfolyóiratokban és kongresszusokon juttatják el a szakközönséghez.
A JBL védi a természetet, ezért nem dolgozza fel a kifejezetten erre a célra tenyésztett vagy a természetből vett egész halat. Ehelyett a JBL takarmánygyártás a halfilé-gyártásból visszamaradt halfilé éleket használja emberi fogyasztásra. Ezt a tiszta halfehérjét más ásványi anyagokkal egészítik ki, hogy biztosítsák a különféle halfajták kiegyensúlyozott étrendjét. Ily módon a JBL igény szerint minden takarmánytípushoz külön beállíthat egy fehérje-zsír arányt.