TRIXIE Dog Activity Chess Strategy Game
Stratégiai társasjáték 4 kúppal és különféle üregekkel és fiókokkal. A "Sakk" társasjáték változatosságot biztosít a kutya mindennapjaiban
• csúszásmentes a gumi lábaknak köszönhetően
• műanyag
• megfelel a 18. szakasz szerinti állatjóléti előírásoknak (AT)
A kutyatevékenységi játékok jót tesznek az agynak, és javítják a kapcsolatot a gazdi és kutyája között. A "Chess" társasjáték négy kúppal, valamint különböző mélyedésekkel és fiókokkal rendelkezik és próbára teszi kedvence ügyességét. Miután megtöltötte a játékot finomságokkal, kezdődhet a képzés:
A kutyája feladata, hogy felváltva mozgassa a kúpokat és a csúszkákat, hogy megszerezze az áhított falatokat. A nehézségi szint növelése érdekében a kúpokat ütközőként használhatja. A játékhoz mellékelt útmutatóban számos tipp és trükk található, hogyan hozhatja ki a legtöbbet a kutyájával folytatott edzésből. A stratégiai játék mosogatógépben mosható és rendszeresen tisztítani kell.
1. Ez a játék egy közös tevékenység kutya és gazdája számára. Ne hagyja kedvencét felügyelet nélkül a játékkal!
2. Helyezze el a játékot úgy, hogy a kutya szabadon körbe tudjon futni körülötte és megtalálja az optimális pozícióját a játékban.
3. Válasszon nyugodt légkört az edzéshez. Egyszerre egy időben csak egy kutyával eddzen.
4. Válassza ki a játék megkezdésének optimális időpontját. Ne indítsa el a játékot közvetlenül a kutya etetése után. Ajánljuk, hogy várjon legalább 1,5 órát az étkezés után.
5. A kutyája túlterhelésének elkerülése érdekében csak rövid (max. 10 perces) egységben eddzen, azonban naponta többször is edzhet.
6. Mindig tűzzön ki apró célokat és ne várjon túl sokat a kutyájától. Ez mindkettőjüknek sok szórakozást fog nyújtani az edzés során.
7. Az elején segítse a kutyát a feladatban, hogy motivált maradjon. Fontos, hogy kutyája tisztességesen sikeres legyen, gyorsan, hogy valami pozitívhoz kapcsolja a játékot.
A kezdeti szakaszban kutyájának is adhat egy csemegét - már a próbálkozásért is. Miután a kutyája megértette, hogy ez egy "etetős játék", gyorsan élvezni fogja a használatát.
8. Ha a kutyája nem old meg egy feladatot, segítsen neki, vagy tegyen egy lépés visszafelé a képzésben. A kutyát soha nem szabad szidni illetve megbüntetni.
9. Hogy felkeltse kutyája érdeklődését, töltse ki a játékot finomságokkal, az elején az ő jelenlétében. A nehézségi szint növelése érdekében ezt később megteheti akkor, amikor a kutyája nincs jelen.
10. Mindig kezdje a játékot egy kezdőjellel (pl. "játssz"), és fejezze be egy végző parancsszóval (pl. "vége"), ha a kutyának sikerült kivenni az összes finomságot. Amikor a kutyája engedelmeskedett a jelnek, a játék leállításához jutalmazza meg egy utolsó csemegével.
11. A képzésnek mindig sikerrel kell végződnie.
Fontos: Ebben a játékban valójában nincs "rossz", vagy "helyes".
Minden kutya egyéniség – akárcsak mi, emberek – és megtalálja a saját maga megközelítését. Hagyja, hogy kutyája döntse el, hogy a feladatot a pofájával vagy a mancsaival akarja-e megoldani. Ez azt jelentheti, hogy eltérhet a következő utasításoktól. Az utasítások csupán javaslatok, hogyan találjon együtt egy egyszerű és megvalósítható megközelítést a kutyájával.
Fontos megjegyezni: Ne engedje meg kutyájának elvinni, vagy elpusztítani a játékot (mivel ez gyakran a frusztráció és/vagy túl sok megerőltetés jele).
Jó szórakozást és sikereket kíván Önnek és kutyájának.
Kérjük, az összes lépést egymás után hajtsa végre. Csak akkor emelje meg a nehézségi szintet, amikor a kutyája képes problémamentesen végrehajtani az előző edzési szakaszt. Mindegyik sikeres akció után dicsérje meg a kutyáját.
Kezdődhet a képzés
Egyenként szoktassa hozzá a kutyáját a játék különböző elemeihez. A hozzászoktatást több nap alatt végezze el és csak egy edzés lefutása után adjunk hozzá új elemeket.
A. A fióksor
a. Töltse meg a külső mélyedéseket csemegével a kutya jelenlétében és csak félig takarja el őket. Mutassa meg kutyájának, hogyan kell mozgatnia a borítókat. Így a kutya gyorsabban megtalálja a finomságokat és gyorsabban sikert ér el.
b. Adjon egy Start jelet, mint pl. "Keresd". A kutyája most megpróbálja kiszedni a csemegéket.
c. A nehézségi szint apránkénti növeléséhez egyre jobban fedje le a töltött fiókokat a csúszkákkal. Ismételje meg a gyakorlatot, amíg a kutyája probléma nélkül el tudja mozgatni a teljesen zárt burkolatot és meg tudja szerezni a jutalmat.
d. Amint a kutyája ezt elsajátította, beillesztheti a következő sorban lévő három fiókkal.
e. Ha a kutyája önállóan tudja kinyitni a fedelet, a két fiókos kis sort is beépítheti.
f. Ennek a sornak az a különlegessége, hogy nem párhuzamos, hanem merőleges a másik sorra. A kutya számára a kihívás az, hogy vagy meg kell változtatnia a pozícióját ahhoz, hogy el tudja mozdítani a csúszkákat egy másik irányba.
2. A kúpok
a. Kezdetben csak egy kúppal eddzen. Helyezzen a bemélyedésbe egy finomságot és tegyen rá egy kúpot. Emelje fel a kúpot és mutassa meg a kutyájának, hogy mi van alatta. Adjon Start jelet pl. „keresd”. Most a kutyájának fel kell emelnie a kúpot, hogy elérje a jutalmat.
b. Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg a kutyája probléma nélkül fel tudja emelni a kúpot és megszerzi a csemegét.
Az elemek kombinálása:
Miután a kutyája megtanulta, hogy a kúpokat belefoglalja a játékba, növelheti a nehézségi szintet: Helyezze el a kúpokat a csúszkák közé és rejtsen el ide is egy csemegét. A kutyájának most meg kell értenie, hogy előbb mozgatnia kell a kúpokat, hogy utána tudja mozgatni a csúszkákat.